Στούς Συναξαριστές σημειώνεται ὅτι συμμαρτύρησε μέ τήν Ἁγία Εὐγενία καί θανατώθηκε δι’ ἀποκεφαλισμοῦ.
Ο Σ. Εὐστρατιάδης ὅμως, πιστεύει ὅτι ἡ Ἁγία αὐτή εἶναι ἡ μητέρα τῆς Ἁγίας Εὐγενίας, διότι μαζί μ’ αὐτή ἀναφέρεται καί ἡ μνήμη τοῦ πατέρα τῆς Ἁγίας Εὐγενίας, Φιλίππου, καθώς καί τῶν ὑπηρετῶν της, Πρῶτα καί Ὑακίνθου, πού ὅλοι μαζί μαρτύρησαν στήν Ρώμη ἐπί Κομόδου (180 – 192 μ.Χ.).
Ἀλλά ὁ Γαλανός στούς «Βίους τῶν Ἁγίων» ἀναφέρει ὅτι τήν Βασίλα προσήλκυσε στόν χριστιανισμό ἡ Ἁγία Εὐγενία στήν Ρώμη. Ὁ μνηστήρας ὅμως τῆς Ἁγίας Βασίλας, Πομπήϊος, ἦταν εἰδωλολάτρης καί κατέδωσε στίς ἀρχές τήν Ἁγία Βασίλα καί τήν Ἁγία Εὐγενία, μέ ἀποτέλεσμα, ἡ μέν πρώτη νά ἀποκεφαλιστεῖ, ἡ δέ δεύτερη ἀφοῦ πρῶτα ρίχτηκε στόν ποταμό Τίβερη καί διασώθηκε, κατόπιν νά ἀποκεφαλιστεῖ καί αὐτή.
Κοινοποίηση
Δείτε Επίσης

Ὁ Ὅσιος Θεοδόσιος καταγόταν ἀπό τήν κωμόπολη τῆς Μωγαρισσοῦ, ἡ ὁποία ἀνῆκε στήν ἐπαρχία τῆς Καππαδοκίας. Ἔζησε κατά τούς χρόνους τοῦ Λέοντος τοῦ Θρακός καί ἔφτασε ἕως καί τούς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Ἀναστασίου (491 – 518 μ.Χ.). Ὁ πατέρας του ὀνομαζόταν Προαιρέσιος καί ἡ μητέρα του Εὐλογία. Ἦταν καί οἱ δυό εὐσεβεῖς καί πιστοί ἄνθρωποι. Ὁ Θεοδόσιος ὅμως, ἀπό θεῖο ζῆλο, δέν ἀκολούθησε τήν ἔγγαμο ζωή, ἀλλά τό μοναχικό βίο. Γι’ αὐτό ἔφυγε ἀπό τήν πατρίδα του καί πῆγε στά Ἱεροσόλυμα νά προσκυνήσει τούς Ἁγίους Τόπους. Στή συνέχεια μετέβη στήν Ἀντιόχεια, ὅπου ἐπισκέφθηκε τόν Ἅγιο Συμεών τόν Στυλίτη, ὁ ὁποῖος τόν ἐμύησε στά τῆς μοναχικῆς πολιτείας καί τῆς ἀρετῆς καί τοῦ προεῖπε ὅτι θά γίνει ποιμένας πολλῶν λογικῶν προβάτων. Ἀσκήτεψε κοντά στό θαυμαστό καί ἐνάρετο ἀσκητή, πού ὀνομαζόταν Λογγίνος, μέ τόν ὁποῖο μαζί μελετοῦσε, συζητοῦσε καί προσευχόταν καί τοῦ ὁποίου σπούδαζε τήν πνευματική διαύγεια καί τή μεγάλη ταπεινοφροσύνη.